مقالات

سایز لوله مسی کولر گازی

ممکن است وسوسه شوید که فکر کنید لوله های مسی در سیستم های تهویه مطبوع در اندازه استاندارد هستند، اما هیچ چیز نمی تواند دور از واقعیت باشد. واقعیت این است که لوله‌های مسی مورد استفاده در برنامه‌های تهویه مطبوع در اندازه‌های متنوعی تولید می‌شوند. لوله‌ها علاوه بر اندازه‌های مختلف، در دو نوع مختلف نیز تولید می‌شوند.

انواع

لوله کولر گازی در دو نوع سخت و نرم عرضه می شود.
دو نوع اصلی لوله مسی برای سیستم های تهویه مطبوع، لوله های سخت و نرم هستند. لوله سخت، که به عنوان لوله کشی تمپر نیز شناخته می شود، به دلیل فرآیندی که در آن لوله گرم شده و تحت درمان قرار می گیرد، سخت تر است. لوله های نرم یا لوله های حرارتی آنیل شده به گونه ای گرم شده اند که استحکام لوله تغییر کرده است. هر دو نوع از انواع مشابه از اتصالات استفاده می کنند، اما هر کدام برای کاربردهای خاص مناسب تر هستند.

دامنه
لوله مسی مورد استفاده در سیستم های تهویه مطبوع از 1/8 اینچ تا 1-3/8 اینچ در اندازه اسمی متغیر است. اندازه اسمی قطر بیرونی لوله است. ضخامت دیوار در واقع بسته به این اندازه اسمی تا حدودی متفاوت خواهد بود. لوله های حرارتی آنیل شده دارای محدوده وسیع تری هستند، از 1/8 اینچ تا 1-3/8 اینچ، در حالی که لوله های حرارتی کشیده شده از 3/8 اینچ به 1-3/8 اینچ محدود می شوند. قطر داخلی و ضخامت دیواره های لوله نیز متفاوت است. لوله های آنیل شده معمولاً دارای قطر داخلی بیشتری هستند، به این معنی که دارای دیواره های نازک تری نیز هستند که فضای کمتری را اشغال می کنند.

اتصالات و نوع
هر دو لوله حرارتی آنیل شده و کشیده شده را می توان با اتصالات لحیم کاری و همچنین با اتصالات گشاد شده استفاده کرد. انجمن توسعه مس استفاده از لوله های مسی نوع L یا ACR را برای کاربردهای تهویه مطبوع توصیه می کند. همچنین اگر با یکی از این دو متفاوت است، از نوع توصیه شده سازنده استفاده کنید. نوع انتخاب شده بر اساس خواص آن و تأثیر آن بر مکانیک سیالات است.

استفاده از مس
استفاده از مس در سیستم های تهویه مطبوع به دلایل مختلفی بر اساس ترجیحات سازنده نشات می گیرد. مس مقرون به صرفه و بادوام است. علاوه بر این، ماهیت سبک وزن و چکش خواری آن، آن را به یک انتخاب منطقی در برنامه های تهویه مطبوع تبدیل می کند. علاوه بر این، مس را می توان به راحتی به هم متصل کرد و قابلیت بازیافت آن، آن را به یک انتخاب دوستدار محیط زیست نیز تبدیل می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *